mobiele telefoons in het leven van jongeren
vandaag de dag kunnen we ons geen leven voorstellen zonder computers, mobiele telefoons, sociale netwerken en andere gemakken van het digitale tijdperk. Bij kinderen en jongeren is mobiel een voortdurend gebruikt middel om informatie te verkrijgen over de omringende wereld, vrienden en familie. De tijd die kinderen vandaag op de telefoon doorbrengen, wordt bepaald door zowel de lijnen van ouders als de lijnen van scholen en schoolfaciliteiten. Vooral ouders regelen de vrije tijd van het kind, maar proberen vrij met hem de tijd te bepalen die hij op deze manier kan doorbrengen. In scholen wordt het verbod op het gebruik van mobiele telefoons gewoonlijk door het schoolhoofd gedurende de hele les, soms zelfs tijdens de pauzes, uitgevaardigd en kan het in de relevante schoolregels worden opgenomen.Maar is het niet contraproductief in het onderwijsproces om het gebruik van mobiele apparaten strikt te verbieden of zich aan het begin van de lessen over te geven?
Het is duidelijk dat het ongereguleerde gebruik van mobiele telefoons tijdens het onderwijsproces niet bijdraagt aan de kwaliteit ervan en schadelijk is voor de concentratie en concentratie van studenten. Op dezelfde manier worden mobiele telefoons gebruikt om het ongepaste gedrag van studenten te volgen (lessen opnemen, leraren neerschieten, foto \’ s maken, berichten beantwoorden), daaropvolgende cyberpesten (video op internet).Daarom is het goed om regels vast te stellen voor het gebruik van deze apparaten, maar het wordt niet alleen uitgelegd door opvoeders, schoolkinderen, maar ook door ouders en alle betrokkenen. Iedereen moet begrijpen waarom deze verordening nodig is.
is het mogelijk om didactisch gebruik te maken van een mobiele telefoon?
in plaats van een alomvattend verbod, wordt aanbevolen om te overwegen of het opnemen van mobiele apparaten in het onderwijs van bepaalde vakken de oorzaak ten goede komt. Vooral op gebieden die verband houden met Veilig Verkeer in de online wereld, of mediacommunicatie en het gebruik van mobiele apparaten in verschillende sociale situaties. Wanneer een geschikt platform wordt gevonden voor de betrokkenheid van deze belangrijke bondgenoten bij de opvoeding van jonge mensen, kunnen slechte meesters goede dienaren en helpers worden.